РОБОТИ СИМУЛИРАТ ДЕСЕТИЛЕТИЕ УПОТРЕБА НА СЕДАЛКИ, ЗА ДА ОСИГУРЯТ МАКСИМАЛЕН КОМФОРТ НА КЛИЕНТИТЕ НА ЛУКСОЗНИТЕ АВТОМОБИЛИ НА JLR

JLR разкрива своята строга програма за тестване на седалки, при която четири специализирани робота – KUKA Occubots – симулират десетилетие на сядане, движение и усукване само за няколко дни, за да гарантират, че клиентите на луксозните автомобили на компанията се наслаждават на истински комфорт.


Поради причината, че комфортът и удобството са сред водещите фактори при избора на автомобил, според скорошно проучване, възложено от JLR сред над 2000 собственици на луксозни и премиум SUV модели, роботите изпитват различни пяни и тапицерии, за да гарантират висок стандарт на изработка, безопасност и усещане при ползване. Те прилагат сили от над 800 нютона (приблизително 82 кг) върху всяка седалка 25 000 пъти в рамките на около пет дни, симулирайки движения, подобни на хора с различно телосложение и тегло, които влизат и сядат в автомобила.


JLR не тества само акта на сядане – Occubots също така проверяват устойчивостта на отопляеми седалки. В рамките на 20 000 цикъла за 25 дни роботите възпроизвеждат движения като плъзгане и усукване, прилагайки сили от 350 до 700 нютона, за да гарантират, че отопляемите седалки са здрави и ще функционират през целия живот на автомобила.


Интегрирани сензори в роботите следят въртящия момент стотици пъти в секунда, за да гарантират постоянен натиск по време на различните тестове, докато камера комуникира с роботите, заснемайки редовно изображения, които им помагат да работят автономно денонощно, следейки прогреса и откривайки проблеми.


Роботите, които също така тестват колко бързо пяната възстановява формата си след натиск от различни типове тела, са само част от виртуалните и физически изпитателни среди на JLR, посветени на разработването на следващото поколение безопасни, надеждни и луксозни автомобили от марките Range Rover, Defender, Discovery и Jaguar.


Томас Мюлер, Изпълнителен директор, Продуктов инженеринг, JLR, сподели: „Настаняването в седалката е едно от първите изживявания при влизане в нашите автомобили. Комфортът е критично важен за усещането за лукс – момент, който може да наклони везните за клиента. Инвестирахме в роботи, които да работят съвместно с нашите инженери и да тестват всеки аспект на материалите за седалки с изключителна бързина. Подобна автоматизация е жизненоважна част от нашата цялостна програма за тестване на качеството на автомобилните компоненти, която ни помага да оценяваме отделните елементи на автомобила в рамките на целия му жизнен цикъл и при най-екстремни условия.“


Инвестицията на луксозния автомобилен производител JLR във виртуално тестване е част от по-широката стратегия „Reimagine“ на стойност 18 млрд. британски лири. Центърът в Гайдън разполага с множество тестови съоръжения, включително автомобилни симулатори, климатични камери за студено време, както и шумоизолирани такива.  


Офисът на JLR в Гайдън също така предлага 32 мили тестови писти с асфалт, офроуд трасета, легнали полицаи и капаци на шахти, които позволяват на инженерите да подлагат всеки автомобил на различни физически тестове, симулиращи реални условия.