DEFENDER OCTA ОСИГУРЯВА ОСНОВИТЕ ЗА УЧАСТИЕ В СВЕТОВНИЯ РАЛИ РЕЙД ШАМПИОНАТ НА ДАКАР И ФИА

· От 2026 г. Defender ще участва в Дакар и в Световния рали рейд шампионат на ФИА (W2RC) с нов състезателен автомобил, базиран на Defender OCTA


· Defender ще се състезава в категорията „Stock“ за автомобили, базирани на серийни модели, която от 2026 г. ще отговаря на нови и силно ревизирани правила


· Състезателните автомобили ще споделят здравата конструкция на Defender OCTA и 4,4-литровия Twin Turbo V8 двигател


· Всеки състезателен автомобил ще запази същата здрава архитектура D7x, трансмисия и задвижване както на Defender OCTA - доказателство за изключителната му издръжливост и здравина


Defender OCTA - героят с високи постижения в неудържимото семейство на Defender ще формира основата на състезателния автомобил на Defender за Дакар и Световния рали рейд шампионат на ФИА от 2026 г., демонстрирайки екстремните си способности в най-тежките офроуд състезания в света.


Неудържимата способност за преодоляване на различни терени и сила са в основата на всеки Defender, а тези качества са от съществено значение за всеки състезателен рали рейд автомобил. Изборът на най-бързият и най-способният Defender, произвеждан някога - Defender OCTA, за основа на програмата за рали рейд на британската приключенска марка, е напълно естествен.


Defender ще участва с два състезателни автомобила в петте кръга на Световния рали рейд шампионат на ФИА (W2RC) в категорията „Stock“ за автомобили, базирани на серийни модели, а от 2026 г. - с три автомобила в ключовото събитие на шампионата - рали Дакар.


Нови правила, целящи да направят категорията „Stock“ значително по-конкурентна, ще бъдат въведени до 2026 г., поради причината че ФИА и организаторите на Дакар реагират на нарастващата популярност на високопроизводителните автомобили 4х4 и SUV. Именно повишената производителност, която новите правила позволяват, прави категорията „Stock“ идеална за автентично демонстриране на изключителната издръжливост и възможности на Defender.


Марк Камерън, Управляващ директор Defender, сподели: „Предизвикателството да се справим с най-трудното рали рейд събитие в света е върховното изпитание за най-екстремния ни Defender досега. Знаем, че Дакар ще бъде грандиозно предизвикателство, но Defender OCTA съчетава огромна производителност с характерните за Defender възможности и издръжливост - перфектната основа за това, което съм убеден, че ще бъде изключително конкурентен рали рейд автомобил.“


Джеймс Баркли, Управляващ директор JLR Motorsport, сподели: „Надпреварата на Defender в Дакар ще бъде изключително вълнуващо предизвикателство. Имахме визия за бъдещето на автомобили, базирани на серийни модели в рали рейда, така че беше изключително положително да се обединим с ASO, ФИА и други производители и да работим съвместно за създаването на новия правилник за категорията „Stock“. Сега разполагаме с подходящата платформа, за да демонстрираме истински възможностите на Defender в най-голямото предизвикателство в офроуд моторните спортове. Предстои ни година на детайлна подготовка, тестове и обучение, за да сме готови за Дакар 2026. Екипът вече е в напреднала фаза и с нетърпение очакваме да се състезаваме както в Дакар, така и във W2RC - най-тежките офроуд състезания в света.“


В основата на Defender OCTA и запазена за състезателните автомобили е неговата здрава архитектура D7x (за екстремни условия). Базирана на леката алуминиева монокок конструкция, която е в основата на всеки Defender, тя е три пъти по-здрава от традиционните конструкции, базирани на рама и осигурява впечатляваща устойчивост на усукване.


Тази вродена издръжливост, в съчетание със специално разработената геометрия и динамичен дизайн на Defender OCTA, го направи естествен избор за основа на програмата на Defender за Дакар. Специално подготвените състезателни автомобили ще споделят архитектурата, трансмисията и задвижването на Defender OCTA, съгласно правилата на Дакар и W2RC, за да демонстрират неговите неудържими възможности и издръжливост. Мощността ще се осигурява от 4,4-литровия Twin Turbo V8 двигател на Defender OCTA.


Всеобхватна програма за тестове и разработка на състезателния Defender вече е в ход. Кулминацията й ще бъде в тестови събития и пълно представяне на отбора по-късно тази година преди началото на Дакар и Световния рали рейд шампионат на ФИА през 2026 г.