· Фондация JLR е създадена, за да подпомага децата и младите хора в реализирането на техния пълен потенциал
· JLR ще дарява милиони годишно за фондацията, като подкрепя благотворителни инициативи в полза на деца и млади хора, фокусирайки се върху създаването на равни възможности
· Това укрепва дългогодишния ангажимент на JLR към инициативи в сферата на образованието и развитието на младите хора
· Фондацията е част от стратегията Reimagine на JLR, която цели да постави нови стандарти за устойчиво развитие и положително въздействие върху обществото и околната среда
JLR обяви създаването на Фондация JLR – благотворителна фондация, посветена на подпомагането на децата и младите хора да разгърнат пълния си потенциал и да стимулират положителна социална и устойчива промяна.
JLR се ангажира да дарява милиони на Фондация JLR, като обещава до 2,5 милиона британски лири за подпомагане на благотворителната ѝ дейност през първата година, с планове за ежегодно увеличаване на финансирането успоредно с разрастването й. Фондацията ще използва средствата за предоставяне на финансирания на благотворителни организации и неправителствени такива, които подкрепят децата и младите хора чрез инициативи, които развиват техните умения, знания и способности и намаляват неравенството, като предоставят възможности на хора в неравностойно положение.
Фондация JLR ще стартира официално по-късно през 2025 г., първоначално във Великобритания, с планове за бъдещо глобално разширяване. Тя ще бъде ръководена от Лаура Браун, бивш главен изпълнителен директор на PEAS – благотворителна организация, посветена на разширяване на достъпа до образование в Африка, която ще встъпи в длъжност през април.
Фондацията също така назначава четирима членове в своя борд на настоятелите: Андреа Дебане, Главен директор по устойчивото развитие; Крис Торп, Оперативен ръководител, Фийби Лийт, Глобален директор „Човешки ресурси“ в JLR, както и Франсоа Доса, Ръководител на устойчивото развитие за Латинска Америка в Tata Consultancy Services, като допълнително ще бъдат назначени още настоятели от JLR и независими членове. Всички те притежават богат опит в подкрепата на благотворителни инициативи и играят ключова роля в развитието на фондацията.
Андреа Дебане, Главен директор по устойчивото развитие в JLR и настоятел на Фондация JLR, сподели: „В JLR имаме дълга история на иновации, трансформации и създаване на вдъхновяващи продукти, благодарение на талантливите хора, които работят и се развиват в нашата компания. Днешните млади умове са утрешните инженери, дизайнери и новатори. Те са лидерите и създателите на бъдещото ни общество.“
„Искаме да подпомогнем отключването на стремежа и потенциала на всички деца и млади хора, много от които пропускат възможности, защото не знаят, че те съществуват или защото им липсва самочувствие или средства да опитат. Като премахнем бариерите и предоставим достъп до правилните умения, знания и възможности, всички те могат да изиграят своята роля в изграждането на едно изключително и устойчиво бъдеще.“
Фондацията е в съответствие с ангажимента на JLR в рамките на стратегията Reimagine и традицията на нейната компания-майка Tata. JLR има дълга история в оказването на подкрепа на своите служители и партньори в благотворителни инициативи с цел разширяване на положителното въздействие върху околната среда, обществото и общностите, с особен фокус върху младите хора и образованието. Фондацията надгражда ангажимента на JLR за работа директно с училища и общности, за да допринесе за по-широки благотворителни инициативи.
JLR Китай наскоро отпразнува десет години от своята водеща младежка програма Dream Fund - първият автомобилен благотворителен фонд в Китай, посветен на младите хора, в партньорство с фондация Soong Ching Ling. Започвайки през 2014 г., JLR инвестира почти 12 милиона британски лири във фонда, като до момента е оказана помощ на над 700 000 млади хора в най-уязвимите райони на Китай, като в допълнение е възстановено провинциално училище, разрушено от земетресение – сега известно като JLR Hope School.
Въздействието на JLR Hope School достига дълбоко в общността, където децата вървят с часове пеша през планински терени, за да стигнат до училище. Дълбокото разбиране на социалните и образователните нужди и бариери за обучение в тази общност е позволило предприемането на интервенции извън рамките на проекта по възстановяване. Продължителната подкрепа, като осигуряване на ресурси за учители, предоставяне на храна и спални помещения, води до над 70 завършили ученици, приети в университети, а новата библиотека на училището, проектирана от уважавания архитект – професор Хе Уей, ще бъде открита тази година.
JLR също така насърчава науката, технологиите, инженерството и математиката (STEM) сред младите поколения. Във Великобритания програмата за STEM посланици на JLR е достигнала над 100 000 ученици с подкрепата на стотици служители на JLR, включително и членове на борда. Амбицията на JLR е да разшири базата си от посланици до 5000 и да си партнира с 2500 училища по целия свят до края на 2029 г.
В Бразилия тази година ще стартира нова социално-екологична образователна програма, осигуряваща задълбочени научни занятия за ученици на възраст от 4 до 14 години в провинциалните общности близо до завода на JLR в Итатиая, за да стимулира интереса им към науката като възможна бъдеща професия.
Фокусът на JLR върху развитието на младежта включва и подобряване на достъпа до кариера в компанията. Програмата Schools Partnerships Programme подпомага развитието на уменията и способностите на учениците, като ги запознава с възможностите за кариера в автомобилната индустрия, за да повиши амбициите им и да се справи със стереотипите. Достигайки до над 40 000 ученици във Великобритания и Ирландия годишно, целта на JLR е да увеличи броя им на 1 милион годишно в световен мащаб до края на десетилетието. Нова глобална образователна програма ще започне през 2025 г., за да развива универсални умения и да подпомага студентите в намирането на тяхното уникално място в бъдещия свят на труда.
JLR също така насърчава младите си служители чрез мрежата Young Professionals Network, която предоставя платформа за следващото поколение лидери да разгърнат своя потенциал и да стимулират иновациите.