Водещата луксозна марка Range Rover представи първата си емблематична инсталация по време на тазгодишната Milan Design Week: Futurespective: Connected Worlds, създадена в партньорство с иновационното калифорнийско студио за дизайн NUOVA, което изработва завладяващи пространствени преживявания.
Представено в дворецa от XVIII век Palazzo Belgioioso, Futurespective: Connected Worlds е динамично преживяване, което пренася посетителите през два времеви портала. Заедно с креативния екип на Range Rover, NUOVA визуално разказва историята на дизайнерската еволюция на Range Rover и трайното му влияние върху модерния лукс чрез кинематографско пътешествие между два отличителни периода – от 1970 до 2025 година. Това мултисензорно изживяване включва интериори с мебели, изработени по поръчка, звукови композиции и специално създадени аромати от Aeir – луксозната парфюмерийна марка на NUOVA с въглеродно-отрицателно производство, като всеки аромат е ексклузивно разработен за Range Rover.
Проф. Гери Макгавърн, OBE, Креативен директор на JLR, сподели: „Изключително се радваме да представим вдъхновяващото творческо наследство на Range Rover по време на Milan Design Week. Futurespective: Connected Worlds потапя гостите в годината ни на създаване и я противопоставя на виждането ни за днешния ден, в партньорство с NUOVA. Днес Range Rover продължава да въплъщава модерността и ние непрекъснато развиваме неговия отличителен силует, ненадминат дизайн, както и цялостната екосистема на марката като усилваме неговата привлекателност и безвремие. Нашето пътуване във времето илюстрира уважението към миналото ни, без да бъдем ограничавани от него."
Историческата Piazza Belgioioso се преврърна в сцена на пътуване във времето с монолит с височина 25 метра в центъра на площада, украсен със златист мотив на марката Range Rover, който обозначава входа към времевото пътешествие. Вдъхновена от оригинален автосалон от 70-те години, първата капсула пренася посетителите към момента на производството на първия автомобил. В центъра на пространството е разположен емблематичния Classic Range Rover: първият предпроизводствен автомобил на марката, изработен преди официалното си представяне през 1970 г. – ‘YVB 151H’, разположен в носталгичен интериор от 70-те години. В чест на най-ранния Range Rover и корените на марката в луксозния дизайн, двувратият предпроизводствен автомобил в оригиналния си Olive Green цвят е поставен в помещение с дървени панели, богати цветове и тактилни текстури.
NUOVA е проектирала мебели по поръчка за пространството, включително диван в тъмночервен цвят, кръгла версия на техния модел маса Enzo от бял мрамор Carrara и специално изработени офис столове. Ретро детайли като аквариум, архивни артефакти и оригинални скици допълват атмосферата на епохата. Пространството е осветено от топла светлина, излъчвана от 44 специално проектирани таванни осветителни тела, които подчертават емблематичния силует и луксозните цветове на интериора.
Многопластовото изживяване, в което престоят в първия времеви портал представлява режисирано музикално представление, което се възпроизвежда през Dorothy — хромирания високоговорител в пространството, е изпълнено с аромата Grand Rose, носещ уханието на 70-те години с нотки на стари доларови банкноти и кожа. NUOVA са създали специално за Range Rover уникални артефакти за „пътуване във времето“, заедно с дизайнерски мебели по поръчка. Униформите на консиержите – гидове из различните епохи – също са създадени специално за инсталацията, в сътрудничество с луксозното модно студио L’Equip, базирано в Лос Анджелис, вдъхновени от работното облекло на 70-те години и британската мода от онова време.
Оттук посетителите продължават към следващия времеви период. Представлявайки съвременната визия на Range Rover, вторият портал е футуристично, ефирно пространство, оформено като призматична светлинна кутия, чиито стени са обсипани с вертикални огледални колони — символи на нишките на времето. В центъра на това залято със светлина пространство се намира най-новият пето поколение Range Rover Autobiography – въплъщение на съвременното луксозно пътуване. Със специално изработен металически зелен цвят на екстериора – почит към класическия си предшественик – диалогът между двата автомобила и двете епохи символизира информираната еволюция и идентичност на бранда. Този портал предлага миг на съзерцание, подсилен от обгръщащи звуци и специално създаден за пространството свеж аромат Wet Stone.
През цялото пътешествие във времето гостите са придружавани от домакини, въплъщаващи съответната епоха.
Енрико Пиетра и Родриго Каулa, основатели на NUOVA, споделят: „Range Rover отдавна е спътник на поколенията, еволюирайки безпроблемно във времето, докато остава верен на своята неподражаема идентичност. Нашето изследване на пътуването във времето не е просто носталгично или спекулативно — то е начин да разгледаме как дизайнът, иновациите и майсторството се преплитат през различни епохи. Партньорството с марка, толкова дълбоко вкоренена в наследството си, но и непрестанно движена от еволюция и преоткриване, е напълно естествено за нас.“