5 оригинални автомобила Discovery, подредени в редица

ИСТОРИЯТА НА DISCOVERY

Някои семейства следват пътя, други оставят собствена следа. Това са хората на Land Rover Discovery.


Това е оригинален SUV. Той ви помага да живеете живота си по вашия начин.


Нов, но незабавно разпознаваем.

Продукт на британската находчивост, Discovery е замислен насред политическата и икономическата турболенция през 80-те години. Екипът зад него разчита на креативност.


Управляващият директор на Land Rover Тони Гилрой поддържа проекта. Той е убеден, че неговият екип може да създаде нов тип автомобил за любопитните, активни семейства, които искат дълги съвместни пътешествия.


Той е бил прав. Лансиран през 1989 г. сред нарастващ просперитет и успокояване на напрежението от Студената война, Land Rover Discovery жъне моментален успех.

Discovery 1 в червен цвят на празен фон

Първият автомобил Discovery - 1989

Тони и неговият екип постигат нещо, което надхвърля общия сбор. Това е звезда със собствен блясък, въпреки че споделя компоненти с Range Rover и черпи вдъхновение за дизайна от Defender.  


Запалените ентусиасти вероятно са забелязали предното стъкло или вратите, или командната позиция на шофиране, позната на водачите на Range Rover, но това не изглежда като Range Rover. Първият Land Rover Discovery има само две врати и няма издут преден капак.  


Странично отварящата се задна врата с монтирана резервна гума напомня на Defender, както и светлините Alpine на покрива и гумените стелки. Въпреки всичко, това е нещо ново.  


Стъпаловидният покрив е впечатляваща характеристика, създаваща пространство за главата на третия ред седалки. В началото тези две опционални най-задни седалки са обърнати настрани – чудесно място за разговори на четири очи.  


Ако допълнителните седалки не са необходими, багажникът разполага с две отделения за съхранение.

Червен Land Rover Heritage Discovery

Характерната графика на каросерията също спомага за открояването на Land Rover Discovery, както и новата опция с два люка на покрива.  


Задната врата съдържа стъкло с отличителна форма, а задната гума се отмества надясно. Оригиналният Discovery е проектиран предимно за пазари с десен волан, така че това улеснява водачите при движение на заден ход, когато гледат през рамо; технологията с вградена камера все още е далеч напред във времето.  


По времето, когато се появява Discovery 3, задната врата е преработена за ляв волан. В същото време резервната гума е преместена под задната част, където остава и до днес.  


От самото начало интериорът на Discovery го откроява сред останалите. Оригиналът, създаден от Conran Design, изобилства със свежи идеи и креативни детайли.  


Лансиран в цвят Sonar Blue – Bahama Beige е добавен по-късно – той включва подходяща чанта за рамо, инсталирана на задната централна конзола.  


Отваряте ципа на чантата и намирате ръководството за собственика, със съвети за офроуд шофиране и информация за обслужване и ремонти по целия свят. Още от самото начало от собствениците на Discovery винаги се е очаквало да оправдаят името му.  


Discovery е изцяло посветен на начина на живот на семейството – свързан с излизания и различни активности. Първият Discovery прави това още по-ясно с детайли като облицовка на тавана с джобове и мрежи за съхранение на вещи.

Discovery участва в G4 Challenge

Discovery 2 участва в G4 Challenge през 2003 г.

Никога обаче не е ставало дума само за купето. Под предния капак се намира нещо, което променя правилата на играта от самото начало.


Новият двигател 200TDi с директно впръскване на гориво е с точния баланс между производителност и икономичност, който много семейства търсят. Въпреки че някои избират легендарния двигател V8 вместо него.


Land Rover Discovery е здрав и практичен при всички случаи. Той доказва това, като се състезава в изтощителната глобална серия за офроуд приключения Camel Trophy в продължение на осем години.


По-късно автомобили Discovery участват в също толкова изтощителното състезание G4 Challenge. Discovery е автомобил за любопитните и ето го и най-големият тест за това.


Discovery II въвежда удобния за семействата стил на каросерията с пет врати през 1998 г. Някои от тези семейства искат повече лукс, както и изключителна проходимост. Получават ги с модела ES, с неговия кожен салон и климатик.


Много промени са налице и под каросерията, с нови технологии като контрол на сцеплението и контрол при спускане по наклон, които правят Discovery още по-проходим при офроуд условия.


Контролът при спускане по наклон еволюира в системата Land Rover Terrain Response, въведена при Discovery 3 през 2004 г. Уникалното при нея е, че позволява на водача да избира от набор от опции, които гарантират изключителни офроуд възможности.

Land Rover Discovery 3

Това прави Discovery 3 огромна стъпка напред. Същото важи и за брилянтния му индустриален дизайн, чиято форма следва функцията в изключително удовлетворяваща степен.  


По това време Discovery се е превърнал в популярен избор за кралското домакинство.  


Възприет като предпочитано превозно средство при конни събития по целия свят, Discovery е приветстван от всички, който се нуждаят от истински възможности за теглене. Към него се прикачват лодки, състезателни автомобили и луксозно къмпинг оборудване.  


Той е бил – и е – сериозно превозно средство за сериозно забавление. За спонтанни семейни бягства от рутината.  


Превъзходното разпределение винаги е правело Land Rover Discovery много ефективен по отношение на пространството. При третото поколение има обърнати напред седалки за седем възрастни, а пътниците отзад вече влизат и излизат през задните врати, а не през вратата на багажника.  


Discovery 4 от 2009 г. отвежда лукса и технологиите още по-напред. Въвеждането на опционална система с пространствени камери означава, че движението на заден ход с поглед през рамо вече е в миналото.  


По своята същност Land Rover Discovery си остава превозно средство за излизане и дейности. Съвсем естествено е да се отбележи производството на милионния брой с пътуване от Бирмингам до Пекин през 2012 г.

Червен Discovery Sport на открит планински път, шофиран от мъж

Две години след това идва представянето на Land Rover Discovery Sport. Върховият семеен изследовател вече има свое семейство.


Discovery Sport предлага седем места в общо пространство, не по-голямо от това на съществуващите петместни премиум SUV модели, и като част от визия за устойчивост и модерен лукс, заложен в дизайна, се предлага като електрически хибрид.


Петото поколение на Discovery от 2016 г. представя новия дизайн на Discovery Sport в 7-местен модел с пълноразмерни седалки.


Днес семейството на Land Rover Discovery съчетава изключително развитие на дизайна с функционален и интелигентно оборудван интериор, който въплъщава духа на семейното приключение, характеризиращ модела повече от 30 години.


Осигурени са комфорт и свързаност за всеки, с ориентиран към човека дизайн и технологии без компромис, също както пространството и практичността.


Discovery е един от най-способните и функционални 7-местни луксозни SUV модели в света.


Оригинал от 1989 г. насам, той винаги ще олицетворява радостта от пътуването и съвместните преживявания.

Discovery в движение на пътя

СЪЗДАДЕН ЗА СЕМЕЙСТВАТА

Създаден с грижа и мисъл за семейството, Discovery е върховият семеен SUV.

РАЗГЛЕДАЙТЕ DISCOVERY

Близък изглед отзад на Discovery край морето

DISCOVERY

7-местна изтънченост.
Discovery Sport пред стъклена къща

DISCOVERY SPORT

За вашето следващо приключение.